Verksamhetschef till Åby Ängar i Vallentuna

Fakta om tjänsten

Tjänstgöringsort

Vallentuna

Publiceringsdatum

2022-11-15

Ansök här

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och du erbjuds ett jobb med spännande utvecklingsmöjligheter? Välkommen till Humana.

Just nu söker vi en erfaren verksamhetschef till äldreboendet Humana Åby Ängar i Vallentuna. Verksamheten som slog upp sina portar i slutet av april 2021 består av 60 lägenheter fördelade på 6 enheter, med inriktning mot demens och somatik. Här erbjuds vård och omsorg av hög kvalitet, en aktiv dag för de boende och vackra miljöer såväl inne som ute.

Din roll som verksamhetschef
Som verksamhetschef ansvarar du för kvalitet, medarbetare, ekonomi samt beställarkontakter. Du driver och utvecklar verksamheten i samverkan med dina medarbetare utifrån verksamhetsplan, budget, lagar och andra styrande dokument. Att hela tiden utveckla och förbättra kvaliteten i verksamheten är en ledstjärna för dig.

– Sälj och marknadsföringsarbete är en självklar del av ditt jobb och du arbetar aktivt för att nå full beläggning i verksamheten och att ha en effektiv personalplanering.
– Du har ett nära och synligt ledarskap som är nödvändigt för att sätta arbetssätt, värderingar och bemötanden bland dina medarbetare.
– Du ingår i en trevlig och prestigelös regionledningsgrupp och rapporterar till divisionschef. Till stöd har du en stab som omfattar kvalitet, HR, IT, marknad, ekonomi och lön samt gruppledare på plats i verksamheten som hjälper dig med bl.a. med bemanning och planering.

Kvalifikationer
Krav för tjänsten är att du har en relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (t ex sjuksköterska, social omsorg, fysioterapeut, arbetsterapeut) och att du har minst 3 års erfarenhet som chef inom äldreomsorgen. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att driva verksamhet under egen regi. 

Vem är du?
Utöver grundkraven för tjänsten så tror vi att du som söker är en person som har ett coachande och lyhört förhållningssätt, vi vill att du är lösningsorienterad med förmåga att växla mellan det stora och det lilla perspektivet. Du leder med stor självinsikt, är en god kommunikatör och har förmågan att skapa och bygga varaktiga relationer med både interna och externa parter. Rollen kräver att du är affärsmässig och har ett tydligt kundfokus, är du intresserad av sälj så är det ett stort plus i kanten. 

Då Humana är ett värderingsstyrt företag och våra värdeord Glädje, Ansvar och Engagemang kommer vara i fokus under hela ditt uppdrag och även nu i rekryteringsprocessen kommer vi utgå från dessa och vi tror att du som söker är en person som drivs av dessa värderingar.

Vad får du?
– Möjlighet att delta i Ledarprogram  
– Coachande chef och stöttande stabsfunktioner nära dig
– Möjlighet till regelbunden professionell handledning
– Karriär- och utvecklingsmöjligheter 
– Friskvårdsbidrag
– Kollektivavtal 

Om tjänsten
Anställningen är en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning
Tjänstgöringsgrad heltid, dagtid.
Tillträde enligt överenskommelse.

Vad händer nu?
Tycker du att tjänsten låter intressant? Vänta då inte med din ansökan. Vi går igenom urvalet och genomför intervjuer löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Alarik, affärsområdeschef på Dedicare Rekrytering 0730–881755 alt jessica.alarik@dedicare.se
Välkommen med din ansökan! 

Om Humana
Humana utvecklar och levererar omsorgstjänster efter människors behov och samhällets önskemål. Vi drivs av viljan att ge våra kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Att alla har rätt till ett bra liv är en naturlig utgångspunkt för oss på Humana. Vi tror på Engagemang, Ansvar och Glädje och kombinerar en nära relation till våra kunder med styrkan i att vara ett stort modernt nordiskt bolag med många utvecklingsmöjligheter. Hos oss deltar, påverkar och beslutar du.
Läs mer